§ 1. Foreningens navn er EFTERSKOLERNES GYMNASTIKLÆRERFORENING.

Hjemsted: Brian Thousgaard, Agerbjerg 47, 7400 Herning. Hammerum Efterskole. www.efterskolegym.dk. Mail: Efterskolegym@gmail.com

 

§ 2. Foreningens formål er:

  • At styrke arbejdet med gymnastik i efterskolen.
  • Gennem sine aktiviteter at inspirerer til faglig, pædagogisk og menneskelig udvikling hos medlemmerne.
  • At være forum for debat og erfaringsudveksling

 

§ 3. Som medlemmer optages gymnastiklærere ansat på en ungdoms- eller efterskole. Skolerne kan ligeledes optages som medlemmer.

 

§ 4. Foreningens medlemskontingent fastsættes på den årlige generalforsamling og betales hellårsvis forud inden efterårskurset. Har et medlem ikke betalt kontingent, slettes vedkommende som medlem. Regnskabsåret er fra d. 1/8 til d. 31/7.

 

§ 5. Generalforsamlingen, der er højeste myndighed, afholdes i forbindelse med efterårskurset. Ekstraordinær generalforsamling afholdes hvis bestyrelsen skønner det påkrævet, eller hvis 1/3 af medlemmerne ønsker det.

 

Generalforsamlingen indkaldes med mindst 10 dages varsel digitalt via sociale medier, via e-mail direkte til foreningens medlemmer som har oplyst mailadresse, eller på foreningens hjemmeside www.efterskolegym.dk

 

Forslag til vedtægtsændringer skal være bestyrelsen i hænde senest 7 dage før generalforsamlingen. Kun medlemmer har stemmeret.

 

§ 6. Generalforsamlingen afgør sager ved simpelt stemmeflertal. Hvis et medlem ønsker det, skal afstemningen være skriftlig.

 

 

§ 7. Foreningen ledes af en bestyrelse på 4 bestyrelsesmedlemmer – som alle vælges for 2 år- samt en suppleant, som vælges for ét år ad gangen. Bestyrelsen konstituerer sig efter valget. Revisor og suppleant vælges hvert år. Bestyrelsen er beslutningsdygtig når mindst 3 bestyrelsesmedlemmer er til stede.

 

  • § 7a. Bestyrelsen har mulighed for at ansætte en administrator/økonomi ansvarlig for et år ad gangen. Administratoren kan ansættes til at varetage en eller flere af nedenstående opgaver.

Løn forhandles med den siddende bestyrelse.

    • Foreningens netbank, kontakt til banken og erhvervsstyrelsen
    • Regnskab (og fremlæggelse på generalforsamlingen)
    • Ansøgning om økonomisk støtte hos Efterskoleforeningen
    • Al kontakt til medlemmer (breve, tilmelding til kurset, osv.)
    • Aflønning af instruktører, betaling til bestyrelse og kursusskole
    • Vedligeholdelse af hjemmeside
    • Varsling af generalforsamling
    • Kontakt til bestyrelsen i forhold til økonomi og kommunikation til medlemmer
    • Være hjemsted for foreningen jf. § 1.

Ansættelsen er fra november til november for at sikre en god overgang til en ny ansvarlig / ny bestyrelse.

§ 7b. ”Medlemmerne af bestyrelsen aflønnes med et årligt beløb på 3000 kroner. Hvis bestyrelsen vælger, at suppleanten skal være en ”arbejdende” suppleant, aflønnes vedkommende også med 3000 kroner. Aflønning sker umiddelbart efter kursets afholdelse”

 

§ 8. Dagsorden for generalforsamlingen:

  1. Valg af dirigent
  2. Formand aflægger beretning.
  3. Kasseren forlægger regnskabet.
  4. Behandling af indkomne forslag.
  5. Fastsættelse af kontingent.
  6. Valg af bestyrelse.
  7. Valg af suppleant.
  8. Valg af revisor og revisorsuppleant.
  9. Eventuelt.

 

§ 10. Foreningens ophævelse kan kun ske på en i dette øjemed indkaldt ekstraordinær generalforsamling hvor mindst 2/3 af de fremmødte stemmeberettigede stemmer for. Ellers indkaldes til endnu en generalforsamling hvor simpelt stemmeflertal er afgørende.

Generalforsamlingen tager stilling til anvendelse af eventuelle aktiver til fordel for gymnastikken i efterskolen eller til humanitære formål.

 

Hjemmeside fra e-hjemmeside.dk